råadtriip

citronvatten är underskattat.

hakade på mams och anders idag på en liten roadtrip. vi åkte runt, runt på vår vackra ö i skitvädret och åt en jätteliten nachotallrik som kallades för tacotallrik (vilket störde mig något enormt) och köpte dagsfärska chokladpraliner i när. fick även en inblick i hur det ser ut hemma hos snorigt rika människor som tidigare varit bosatta i portugal. de köpte sig en gård här på gotland som de så finurligt kallar för "a quinta", vilket betyder "gården" på portugisiska. sedan var det ju så att deras dotter importerar imponerande möbler från kina till sverige och säljer dem i göteborg och stockholm också, inget att vara avundsjuk på. nä.

well, min mammi är världens bästa och lagar så god mat att smakerna symfoniseras i munnen på mig. amen.
lite bilder från idag dora:


mamen ser glad ut


chokladmakeri


cloetta ladies


byrån vi hittade vid "a quinta", DEN VILL JAG HA HA HA HA HA HA!


buddhas fyra ansikten, även den hittades på "a quinta".


lite fint gräs vid hoburgsgubben ungefär.


häftig trapp-stig vid hoburgsgubben ungefär.


en vacker vy förbi hoburgsgubben!


mami å anders, anders å mami


frän stenfåtölj vid ett ställe som hette körsbärsgården.


kryddor som luktade prutt på samma ställe, körsbärsgården.

ganska mysig dag faktiskt. god mat fick jag i magen när jag kom hem, vilket var galet gott! imorn bär det av till carro som ska firas och sedan till hederliga effes för att titta på mitt troll. puss dora!

Kommentarer
Postat av: mathilda

men shit bananas, dina ögonbryn är typ crazy FIERCE! :o

2010-09-07 @ 16:42:54
URL: http://egoboost.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0