det är så rätt samtidigt som det är så fel

paramore fortsätter att revolutionera min hjärna. lyssnade precis på "feeling sorry", jag fastnade på en liten fras "i've got no time for feeling sorry" och det är precis så det är. tiden rinner genom fingrarna på mig och skolarbeten samlas på hög, hela tiden nya saker, men det är bara för mig att fixa liksom. jag har ingen tid till att tycka synd om mig själv. right? :)

dagens paramore:


playing god

genomtänkt låt som fan, fast jag har mig själv att skylla när jag inte lyssnar skarpsinnat på låten. det var först idag, eller imorse i bussen som jag hörde denna fras "next time you point a finger i might have to bend it back or break it, break it off". så jag lyssnade på det om och om igen, direkt fördes mina tankar till michelangelos konstverk i form av en fresk som kallas för "the creation of adam", (första människan enligt bibeln alltså). anledningen till detta är att jag ganska sent i våras målade av detta verk på bilden i romaskolan och sen var tvungen att skriva lite kort om michelangelo. just "point a finger" fick mig att reagera, titta på bilden liksom :)



det ser ju faktiskt ut som att gud pekar på adam, trots att han bara räcker sin hand egentligen. jag undrar jag om det verkligen är meningen med låten? skulle inte tro det, men jag tyckte det hade varit rätt ballt :)

i'm out for now, adíos!

Kommentarer
Postat av: matilius

najmen det är klart vi ska vare innan också! ;ddd

2009-11-10 @ 15:56:43
URL: http://matilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0